søndag 11. oktober 2009

Første uke på Madagaskar er over

Da har den første uka på Madagaskar gått og jeg sitter igjen med mange inntrykk og opplevelser. For det første må jeg si at det er vannvittig artig å være tilbake på Madagaskar! Jeg har ikke blitt skuffa. Har desverre ikke mulighet for å legge ut bilder akkurat nå men håper jeg skal få det til ganske snart.

Nå er jeg i Antsirabe, hvor jeg skal bo de neste 4mnd. Første måneden nå skal vi ha ett språkkurs, og forhåpentligvis lærer vi oss språket. For det har vist seg at trengs! Har forsøkt å komunisere på engelsk med fransk aksent og på halvveis gassisk engelsk, uten å lykkes noe veldig godt.

Denne uka har vi bodd i Antananarivo, som er hovedstaden i Madagaskar. Der har vi bodd på ett ungdomssenter sammen med resten av folka fra Hald.

Hittils har den Gassiske kulturen passet meg bra. Her er det ingen som vil legge for mye planer og folk tar det helst mora mora. (Null stress) Føler at jeg skal kunne glede meg over sju måneder her!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar