onsdag 14. oktober 2009

Gassisk på 1-2-3

Da har vi endelig starta med gassisk kurset her nede. Noe jeg har sett veldig fram til! Gleder meg til å kunne gjøre meg forstått her nede. Vi hadde 5 timer i går og 4 timer i dag. Vi har hatt om både gramatikk og setningsbygging:) Så detta blir knall.

Vi bor på den norske skolen i Antsirabe, en skole hvor misjonærbarna gikk før i tida. Stor og fin skole, jeg kan tenke meg det har vært ålreit å gå her. Egentlig litt synd det ikke blir brukt noe særlig lenger. Antsirabe er også ellers en veldig ålreit by.

I følge wikipedia er Antsirabe den tredje største byen på Madagaskar med ca. 183 000 innbyggere. Antsirabe ligger omtrent 1500 meter over havet, så klimaet er ganske kjølig i forhold til resten av landet.(synes nå det er varmt nok her jeg men) Byen ble grunnlagt av en norsk misjonær. Og er byen med den eldste kirken. ca 140år.

Navnet Antsirabe betyr "the place of much salt"

Her i Antsirabe på den norske skolen skal jeg nå bo en måneds tid før jeg igjen skal videre, da for å starte arbeidet ved Tombontsoa jordbruksskole eller landbruksprosjektet i Infanadina.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar